Autor |
Wiadomość |
demzi
Gamista
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 706
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Dobra robota Fan czekamy na kolejne posty jeśli takowe będą . Dużo informacji, trochę słów zachęty i niepowtarzalny klimat Świata Mroku. Jeśli ktoś jest entuzjastą, bądź Fanem świata mroku przydało by się mu aby wiedział, że świat mroku to nie tylko wampir maskarada czy wilkołak apokalipsa, ale cała masa (czasami nikomu niepotrzebnych podręczników) niemniej jednak zapraszam do zapoznania się z tym i pozostałymi postami napisanymi przez Fana w tym temacie. Miłej lektory 
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 16:12, 22 Cze 2008 |
|
 |
|
 |
Fanotherpg
Gamista
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz
|
|
|
|
Wiesz Demzi to są 'potrzebne' podręczniki - suma sumarum same podstawki, bo każdy z nich jest tak jakby oddzielnym systemem w jednym uniwersum, ale i tak twierdze, że White Wolf przesadził z ilością tych nie wielkich systemów i dodatków (wszelkich zbędnych podręczników) bo jest tego coś koło 400. A i tak tylko część się przyjęła, choć aby zrozumieć cały Świat Mroku (stary) przydałoby się zaznajomić z samymi podstawkami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 11:30, 23 Cze 2008 |
|
 |
Fanotherpg
Gamista
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz
|
|
|
|
Dzisiaj uaktualniłem trzeci post o pozostałych 'mniej istotnych' systemach, które w znaczącej większości są suplementami do głównych podstawek. Chciałbym zaznaczyć też, że wszelkie tłumaczenia zostały dokonane przeze mnie i tak na przykład nie jestem zadowolony z tłumaczenia: Świat Mroku: Przyciemnione Krwią Pływy (ang. World of Darkness: Blood-Dimmed Tides) które mimo wszystko najlepiej odzwierciedla treść podręcznika (mimo, że jest to niemalże słowo w słowo przetłumaczony tytuł...). Również zastanawia mnie tłumaczenie nazwy jednego z podręczników: Upolowani Łowcy (ang. The Hunters Hunted) znanego oficjalne w Polsce jako Podręcznik Łowcy co zasygnalizowałem w końcówce opisu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 13:57, 25 Cze 2008 |
|
 |
demzi
Gamista
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 706
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Fan znajomość wszystkich podręczników "potrzebnych" na nic możesz się przydać z tego prostego powodu, któż to wszystko spamięta. No chyba, że jakiś Nosferatu czy Malkavian . Dlatego znajomość wszystkich podręczników i całego Świata Mroku podchodzi według mnie pod symulacjonizm, a poza tym gdzie tajemnica? gdzie odrobina niedopowiedzenia? W Świecie Mroku, przynajmniej dla mnie powinno to być, a nie wszystko pięknie wyłożone na tacy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 13:25, 27 Cze 2008 |
|
 |
Fanotherpg
Gamista
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz
|
|
|
|
Zaznaczyłem potrzebne w cudzysłowie Spamiętanie, czy też nawet posiadanie tych wszystkich podręczników nawet w mojej opinii jest nieco chore, ale dla chcącego.. to nawet może być trudne.
Jednak ogólna znajomość tych podręczników i wiedza dla Mistrza Gry co ten świat w całości oferuje i jak można by nawet po śmierci bohaterów kontynuować przygodę w ramach innego systemu jest wg mnie istotna.
Również dla nutki tajemniczości można pociągnąć różne wątki np. mamy grać z założenia w Wilkołaka, a tak naprawdę gracze będą tylko (czy też aż) krewniakami, którzy mają swoje zalety jak i wady.
W Świecie Mroku - ze względu na opowiadanie historii mistrz gry powinien być niedougięcia, nie może zostać zaskoczony wiedzą graczy na temat Świata Mroku w końcu to Oni przez niedopowiedzenia MG tworzą historię i ją rozwijają. Przynajmniej taka jest moja opinia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 9:25, 28 Cze 2008 |
|
 |
demzi
Gamista
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 706
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Jeśli już jedziemy po takiej bandzie to w takim wypadku w każdym systemie Mistrz Gry powinnien znać dokładnie każdy system, który chce prowadzić i wszystkie jego dodatki, ale moim zdaniem to sprzyja tylko symulacjonizmowi. Zwróć uwagę, że Mistrz Gry jest człowiekiem a nie chopdzącą encyklopedią wiedzy. Swoją drogą chyba jednym z głównych zadań gracza jest podporządkowanie się Mistrzowi Gry i co z tego że Mistrz Gry nie zna całego systemu w końcu to on jest MG i może zrobić z tym przykładowym systemem co mu się żywnie podoba.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 10:46, 01 Lip 2008 |
|
 |
Fanotherpg
Gamista
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz
|
|
|
|
Ja mówię Demzi ogólna znajomość, czyli taka jak te opisy podręczników i już jest git Nie mówię, aby się zagłębiali nie wiem.. np w Spokrewnionych jeśli zamierzają grać wyłącznie w Widmo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 19:19, 01 Lip 2008 |
|
 |
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|