Przegląd tematu
Autor Wiadomość
fish
PostWysłany: Pon 8:44, 11 Kwi 2011    Temat postu:

dobra dobra, reaktywacja idzie pełną parą. nowe pomysły, nowi ludzie, nowe projekty.

Wszystko wskazuje na to że jest szansa na powrót do czasów świetności klubu Arkham!
demzi
PostWysłany: Czw 11:21, 19 Sie 2010    Temat postu:

Moim zdaniem każda osoba mile widziana do pomocy Wink
TomcioJabol
PostWysłany: Śro 16:17, 18 Sie 2010    Temat postu:

potrzebujecie mnie :]
Seif
PostWysłany: Śro 14:44, 18 Sie 2010    Temat postu:

Jeszcze nie, brakuje chęci i zapału do zrobienia tego.
TomcioJabol
PostWysłany: Wto 21:06, 10 Sie 2010    Temat postu:

tak sobie czytam ten temat. w końcu założyliście tę organizację?
Seif
PostWysłany: Wto 13:37, 20 Paź 2009    Temat postu:

Okazało się iż papiery trzeba złożyć w Poznaniu Neutral Wyślemy je pocztą.
Nana
PostWysłany: Sob 15:10, 26 Wrz 2009    Temat postu:

Informuje tych których nie było w piątek, że spotkanie założycielskie stowarzyszenia planujemy na 9.10.2009 =)

Na spotkaniu obecność jest obowiązkowa. Na prawdę.

http://poradnik.ngo.pl/x/342823 Tutaj macie w skrócie przedstawiony przebieg takiego spotkania. Jestem w trakcie zapoznawania się ze szczegółami, które przybliżę na spotkaniu 2.10.2009.
demzi
PostWysłany: Śro 14:28, 23 Wrz 2009    Temat postu:

Dzięki Nosfer doceniam to.
Nosferat
PostWysłany: Nie 12:01, 20 Wrz 2009    Temat postu:

zdaje sie ze tych 15 czlownkow mosi byc tylko podczas rejestracji, wiecie jak to jest ze mna i moja obecnoscia, ale poki co mozna mnie smialo wpisac
Nana
PostWysłany: Nie 10:45, 20 Wrz 2009    Temat postu:

Jak się dowiedzieliśmy, rejestracja stowarzyszenia jest bezpłatna.

Musimy mieć jednak statut i 15 pełnoletnich członków.

Jeśli chcecie wiedzieć więcej na ten temat zapraszam w piątek na 17 do MOK-u
Na razie na liście członków mamy 5 chętnych osób.

Jeśli chcesz być naszym członkiem pisz! Very Happy
Nosferat
PostWysłany: Sob 13:18, 02 Maj 2009    Temat postu:

Ok, wiec tak, sprawa juz byla kiedys poruszana, odeszlo glownie ze wzgledu na koszta i brak stalych czlonkow, czyli takich ktorzy zawsze byli. Ponizej zamieszczam statu jaki powstal wtedy na potrzeby tego pomyslu, polecam przeczytac na pewno rozwieje kilka spraw.


STATUT Arkham – Klub Fantastyki z siedzibą w Kaliszu
Rozdział 1
- Nazwa, siedziba, teren działalności, charakter prawny
§ 1
Stowarzyszenie nosi nazwę „Arkham” – Klub Fantastyki, dalej w skrócie zwany AKF.

§ 2
Nazwa stowarzyszenia jest prawnie zastrzeżona.

§ 3
Terenem działalności AKF jest województwo Wielkopolskie a siedzibą miasto Kalisz.
§ 4
AKF opiera swą działalności na pracy społecznej wszystkich członków.
§ 5
AKF jest stowarzyszeniem zarejestrowanym, działającym na podstawie obowiązującego prawa o stowarzyszeniach i z tego tytułu posiada osobowość prawną.
§ 6
AKF używa pieczęci prostokątnej z napisami: Arkham, poniżej: Klub Fantastyki, poniżej: adres siedziby, telefon i adres kontaktowy, poniżej: numer konta klubu.
§ 7
Stowarzyszenie opiera swoją działalność na pracy społecznej członków. Do prowadzenia swych spraw może zatrudniać pracowników.

Rozdział 2
- Cele i środki działania
§ 1
Zasadniczymi celami działalności AKF są:
· propagowanie fantastyki wśród młodzieży i dorosłych;
· stworzenie dogodnych warunków kontaktu z dziełami oraz twórcami fantastyki;
· stworzenie warunków dla twórczości amatorskiej w zakresie szeroko pojętej fantastyki;
· angażowanie młodzieży do aktywnego udziału w życiu społecznym i kulturalnym.
§ 2
AKF realizuje swoje cele poprzez:
· organizowanie dla członków zebrań, dyskusji, odczytów, seansów filmowych oraz spotkań filmowych oraz spotkań z

· pisarzami, tłumaczami, krytykami, wydawcami fantastyki;
· prowadzenie działalności wydawniczej i prasowej zgodnie z obowiązującymi w tym względzie przepisami;
· organizowanie imprez kulturalnych dla społeczeństwa;
· organizowanie ogólnokrajowych imprez kulturalnych dla miłośników fantastyki;
· prowadzenie działalności zmierzającej do odkrywania młodych talentów poprzez umożliwianie debiutu;
· zakładanie i prowadzenie zbiorów tematycznych.

Rozdział 3
- Członkowie: ich prawa i obowiązki


§ 1
Członkami stowarzyszenia mogą być osoby fizyczne i prawne. Osoba prawna może być jedynie członkiem wspierającym stowarzyszenia.

§ 2
Członkowie AKF dzielą się na:
· zwyczajnych;
· wspierających;
· honorowych.
§ 3
Członkiem zwyczajnym może zostać każdy, kto ukończył 18 lat, złożył deklarację członkowską uiścił obowiązujące opłaty członkowskie (tj. wpisowe i składkę członkowską), odbył trzymiesięczny staż kandydacki oraz został pozytywnie zaopiniowany przez Zarząd AKF. Kandydatem może zostać również osoba, która nie ukończyła 18 lat; w takim przypadku wymagana jest zgoda rodziców a staż kandydacki trwa do momentu ukończenia przez nią 18 roku życia, nie krócej jednak niż 3 miesiące.

§ 4
Członkiem wspierającym może zostać osoba fizyczna lub prawna zainteresowana działalnością merytoryczną AKF, która zadeklaruje poparcie materialne na rzecz AKF i zostanie przyjęta na podstawie pisemnej deklaracji przez Zarząd AKF. Członek wspierający może działać w AKF wyłącznie osobiście.

§ 5
Członkostwo honorowe nadane zostaje przez Zarządu AKF osobom szczególnie zasłużonym dla AKF lub które położyły wybitne zasługi na polu twórczości i upowszechniania fantastyki.
Członkostwa honorowego pozbawia Zarząd AKF.
Członek honorowy posiada wszystkie uprawnienia członka zwyczajnego i dodatkowo zwolniony jest od opłat członkowskich.
§ 6
Członek zwyczajny ma prawo:
· brać czynny udział w działalności AKF;
· wybierać i być wybieranym do władz AKF na zasadach określonych w niniejszym statucie;
· wysuwać postulaty i wnioski do właściwych władz AKF, oceniać ich działalność i swobodnie wyrażać poglądy na każdym forum organizacji;
· korzystać ze zbiorów i wydawnictw AKF według zasad określonych w osobnym regulaminie, zatwierdzonym przez władze AKF;
· nosić odznaki i legitymacje zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami;
· reprezentować AKF na imprezach ogólnokrajowych za zgodą Zarządu AKF.
§ 7
Członek zwyczajny ma obowiązek:
· dbać o dobre imię AKF;
· przestrzegać postanowień statutu oraz wydawanych na jego podstawie regulaminów;
· sumiennie wykonywać zadania, które zostały mu powierzone przez władze AKF;
· ochraniać mienie AKF, jako wspólne dobro wszystkich jego członków;
· przestrzegać ogólnych norm kulturalnych na spotkaniach i imprezach organizowanych przez AKF i inne organizacje zrzeszające miłośników fantastyki;
· opłacać regularnie miesięczne składki członkowskie, zgodnie z obowiązującym w tym zakresie regulaminem.
§ 8
Członek naruszający obowiązki określone w niniejszym statucie (rozdz. 3, § 13) może być ukarany przez Zarząd AKF jedną z następujących kar:
· upomnieniem;
· naganą z ostrzeżeniem;
· częściowym ograniczeniem w uprawnieniach członkowskich na okres do 1-go roku;
· zawieszeniem w prawach członka do 1-go roku;
· wykluczeniem z AKF.
Ponowne przyjęcie osoby, która została wykluczona AKF może nastąpić po upływie 1-go roku od daty prawomocnego orzeczenia o wykluczeniu.
Członkowi ukaranemu jedną z kar wymienionych w niniejszym paragrafie przysługuje prawo do odwołania się do Komisji Rewizyjnej a w przypadku zakwestionowania przez nią decyzji Zarządu odnieść się do Walnego Zgromadzenia.
§ 9
Członkostwo ustaje na skutek:
· rezygnacji złożonej na piśmie Zarządowi AKF;
· niepłacenia składek z wyjątkiem, gdy Zarząd AKF uzna zwłokę za usprawiedliwioną;
· wykluczenie orzeczeniem Zarządu AKF na podstawie § 7;
· uchwały walnego zgromadzenia;
· zgonu.

Rozdział 4
- Władze AKF
§ 1
Władzami AKF są:
· Walne Zebranie Członków;
· Zarząd;
· Komisja Rewizyjna.
Kadencja Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej trwa rok.

§ 2
Walne Zebranie jest najwyższą władzą AKF. W Walnym Zebraniu mają prawo uczestniczyć wszyscy członkowie AKF.
Walne Zebranie może być zwołane w trybie zwyczajnym i nadzwyczajnym.
Zwyczajne Walne Zebranie odbywa się przynajmniej raz w roku.
Zwyczajne Walne Zebranie zwołuje Zarząd AKF. O terminie, miejscu i porządku obrad Walnego Zebrania Zarząd AKF zawiadamia członków co najmniej na 30 dni przed terminem.
§ 3
Zarząd AKF zwołuje Nadzwyczajne Walne Zebranie:
· na podstawie własnej uchwały;
· na wniosek ½ liczby członków AKF, przy jednomyślnej akceptacji Komisji Rewizyjnej.
O terminie, miejscu i porządku obrad Nadzwyczajnego Walnego Zebrania Zarząd AKF zawiadamia członków co najmniej na 14 dni przed terminem.
Nadzwyczajne Walne Zebranie rozpatruje wyłącznie sprawy, dla których zostało zwołane.
§ 4
Do kompetencji Walnego Zebrania należy:
· uchwalanie zmian w statucie;
· ustalanie programu i kierunków działalności merytorycznej;
· powoływanie prezesa oraz członków Komisji Rewizyjnej;
· odwoływanie członków Zarządu oraz komisji Rewizyjnej;
· rozpatrywanie i przyjmowanie sprawozdań z działalności Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej;
· przyjmowanie, na wniosek Zarządu, uchwał w sprawie wysokości składek członkowskich, wpisowego i innych opłat;
· zatwierdzanie regulaminów opracowanych przez Zarząd AKF;
· zatwierdzanie wytycznych preliminarza budżetowego i sprawozdań finansowych;
· udzielanie na wniosek Komisji Rewizyjnej absolutorium ustępującemu Zarządowi AKF;
· rozpatrywanie wniosków złożonych na Walnym Zebraniu;
· podejmowanie uchwał w sprawie rozwiązania AKF;
· rozpatrywanie odwołań członków.
§ 5
Walne Zebranie jest władne do podejmowania uchwał:
· w pierwszym terminie przy obecności co najmniej 2/3 liczby członków;
· w drugim terminie niezależnie od ilości obecnych członków.
Walne Zebranie podejmuje uchwały zwykłą większością głosów. Przy uchwałach o zmianach statutu decyzje podejmuje się większością 2/3 głosów obecnych członków.
Uchwały Walnego Zebrania zapadają w głosowaniu jawnym. Na życzenie co najmniej 1/3 liczby obecnych członków, przewodniczący obrad Zarządza głosowanie tajne.
W Walnym Zebraniu z głosem doradczym uczestniczą członkowie wspierający i zaproszeni goście.
§ 6
Zarząd składa się z:
· prezesa;
· skarbnika;
· sekretarza;
W skład Zarządu mogą wchodzić jedynie osoby pełnoletnie.
Osobami uprawnionymi do reprezentowania Zarządu są: (np. prezes wraz ze skarbnikiem, z sekretarzem, samodzielnie)
Do kompetencji Zarządu AKF należy:
· tworzenie warunków rozwoju i prawidłowego funkcjonowania AKF, a szczególności reprezentowania AKF na zewnątrz i działanie w jego imieniu;
· kierowanie działalnością AKF zgodnie z postanowieniami statutu oraz wytycznymi i uchwałami Walnego Zebrania;
· zwoływanie Walnych Zebrań AKF;
· zarządzanie majątkiem i funduszami AKF zgodnie z obowiązującymi regulaminami;
· występowanie do Walnego Zebrania o zmianę wysokości składek członkowskich, wpisowego i innych opłat;
· rozpatrywanie i rozstrzyganie spraw członków AKF dotyczących nieprzestrzegania statutu, regulaminów i uchwał AKF;
§ 7
Wybory do władz AKF odbywają się na Walnym Zebraniu na następujących zasadach:
· liczba kandydatów nie jest ograniczona;
· głosy oddawane są na prezesa, który powołuje Zarząd;
· głosowanie jest jawne i bezpośrednie.
W razie zdekompletowania Zarządu AKF, ma on prawo uzupełnienia swojego składu.
§ 8
Komisja Rewizyjna AKF składa się z 3 osób:
przewodniczącego i członków.
komisja Rewizyjna nadzoruje i kontroluje działalność merytoryczną i finansową AKF na wszystkich szczeblach.
Do kompetencji komisji Rewizyjnej AKF należy:
· sprawdzanie zgodności uchwał Zarządu AKF z obowiązującym prawem, Statutem AKF, uchwałami Walnego Zebrania i wewnętrznymi regulaminami stowarzyszenia;
· występowanie w oparciu o ustalenia kontroli z wnioskami i zapytaniami do Zarządu AKF;
· składanie na Walnym Zebraniu sprawozdań z całokształtu swej działalności;
· występowanie na Walnym Zebraniu z wnioskiem w sprawie udzielenia absolutorium ustępującemu Zarządowi AKF. W przypadku wniosku o nieudzielanie absolutorium komisja Rewizyjna przedstawia swoją propozycję rozwiązania powstałej sytuacji.
Komisja Rewizyjna podejmuje uchwały zwykłą większością głosów przy pełnym składzie komisji. Przedstawiciel Komisji Rewizyjnej ma prawo uczestniczyć w posiedzeniach Zarządu AKF z głosem doradczym.
W razie zdekompletowania Komisji Rewizyjnej ma ona prawo uzupełnienia swojego składu, pod warunkiem, że liczba członków dokooptowanych nie przekroczy 1/3 liczby członków z wyboru.
W przypadku zdekompletowania składu Komisji Rewizyjnej przekraczającego 1/3 liczby jej członków, Zarząd AKF zwołuje Nadzwyczajne Walne Zebranie dla wykonania wyborów uzupełniających.
Komisja Rewizyjna wybierana jest przez Walne Zebranie na okres 1 roku.

Rozdział 5
- Majątek i fundusze AKF
§ 1
Na majątek AKF składają się ruchomości (składają się już? Czy mogą się składać?- proponuję: mogą się składać), nieruchomości i fundusze.
§ 2
Na fundusze AKF składają się:
· wpisowe i składki członkowskie;
· dotacje i darowizny;
· dochody z działalności statutowej.
§ 3
Gospodarka majątkiem i funduszem AKF prowadzona jest na podstawie stosownych dokumentów obejmujących dochody i wydatki.
Rokiem budżetowym jest rok kalendarzowy.
4
Dla ważności pism dotyczących spraw i obowiązków majątkowych AKF wymagane są podpisy prezesa oraz skarbnika.

Rozdział 6
- Postanowienia końcowe
§ 1
Sprawy wątpliwe i nieporuszone w statucie oraz w odpowiednich regulaminach rozstrzygane są przez Zarząd AKF.
§ 2
Uchwałę o rozwiązaniu AKF podejmuje Zwyczajne lub Nadzwyczajne Walne Zebranie większością 2/3 głosów przy obecności co najmniej 2/3 liczby członków uprawnionych do głosowania.
Wniosek o rozwiązanie AKF nie może być złożony w trybie nagłym.
Po przegłosowaniu uchwały o rozwiązaniu się AKF, Walne Zebranie powołuje Komisję Likwidacyjną.

Uchwalono w Kaliszu w dniu_________
Fanotherpg
PostWysłany: Pią 22:15, 01 Maj 2009    Temat postu:

A ta 15 musi być z tego co pamiętam pełnoletnia i przebywająca na stałe w Kaliszu/okolicach. Chociaż co do pobytu to akurat mogę się mylić. Ale jak kiedyś liczyłem, to gdyby zebrać tych pełnoletnich klubowiczów to Arkham dałby radę.
Nana
PostWysłany: Pią 16:19, 01 Maj 2009    Temat postu:

Oczywiście zgadzam się, przeszkód nie jest mało. Myślę jednak, że nie są one nie do przejścia. Przede wszystkim jest to tzw plan długoterminowy. -Myślę, że w przeciągu najbliższych 2-3 lat bylibyśmy w stanie zebrać potrzebną kwotę. ( dzięki składką, wprowadzeniu w przyszłości symbolicznej opłaty za Cebulkon, organizacji larpów terenowych czy chociażby sprzedaży książek klubowych jeśli jakieś będą podwójne)
-Co do księgowej. Nie wiem jak to dokładnie wygląda, ale chyba stowarzyszenie nie musi mieć na stałe zatrudnionej księgowej. Wystarczy w okresie płatności oddać papiery do biura księgowego. Ale to dopiero wtedy jeśli klub uda się zarejestrować, a wtedy będzie o wiele łatwiej znaleźć na to środki =).
-Co prawda 5 zł składki może nie brzmieć zbyt dobrze. Jednak jeśli dzięki temu klubowicze będą mieli dostęp do ciekawych gier i możliwe będzie organizowanie wspólnych wyjazdów czy np. larpów pod miastem to już brzmi chyba dość zachęcająco?

Więc reasumując
Przeszkody i trudności są, ale jeśli się uda to co za satysfakcja!
Nas już dawno nie będzie na tym świecie a klub może nadal istnieć.
Coś w końcu musimy po sobie zostawić.
Jedni przekazują geny, inni piszą książki a jeszcze inni zakładają stowarzyszenia =D !

P.S Jeśli chodzi o członków. Jeśli uda się plan A na poszerzenie zakresu działalności klubu i wprowadzenie interesujących ulepszeń to z nimi nie powinno być problemu.
a co do prezesa itp to akurat jest sprawa na sam koniec i na razie nie ma co się tym martwić Wink
demzi
PostWysłany: Czw 10:21, 30 Kwi 2009    Temat postu:

Słuszne uwagi. Wydaje mi się że warto się nad tym zastanowić na jednym ze spotkań.
Seif
PostWysłany: Śro 18:37, 29 Kwi 2009    Temat postu:

Jeszcze pozostaje kwestia członków. Piętnaście osób to niby nic, ale zawsze coś. A w Arkhamie panuje totalna frywolka, ten kto przychodzi to przychodzi, nie mamy jakiś ściśle określonych członków. U nas członkiem jest ten kto jest w moku chociaż raz-dwa na miesiąc, więc nad tą kwestią też bym się radził zastanowić. A do tego dochodzi kwestia wybrania prezesa, zastępcy prezesa, skarbnika i kij wie kogo tam jeszcze.

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.