![]() |
Przegląd tematu | ![]() |
![]() |
|
element losowy to trudny element w rpg.
powiem wam ze przy mechanicze D&D to d20 wydaje mi sie ciut za duża widział bym tu jakąś niższa kość może właśnie d10 ale i tak jestesm najbardziej przekonany do systemów procentowych. Powiem ze pod wzgledem mechaniki mam dużo ciepłego uczucia do KC. |
![]() |
|
Dla mnie nie ma systemów idealnych, każdy ma swoje wady i zalety. W KC mamy dokładną mechanikę, ale dokładność - dużo liczenia. Mam gdzieś spisany kręgosłup mechaniki jaką chciałem użyć w swoim autorskim systemie Malazan Role Play. Śmiertelność postaci - jeden cios i po tobie. Bardziej się tam opierało na umiejętności władania danym orężem. Słabo wyszkolony koleś mieczem nie pokonałbym(sic!) dobrze wyszkolonego w posługiwaniu się sztyletami. Miało być to na d4, ale zbyt mały element losowy ![]() |
![]() |
|
Jak na razie z wypowiedzi Seifa wnioskuje że każdy system ssie :_) |
![]() |
|
sejf mocne tusze ![]() poco zmieniąc mechanike lepiej zmienić system ![]() ale faktem nieraz można zmienić ulepszyc mechanike. ja kiedys tak zrobiłem do WOD tych zmian wyszło kilka stron ![]() ale w tedy jeszcze lubiłem wod. Po za tym sejf dla ciebie wiekszosc ssie:) |
![]() |
|
G'n'G ssie pod pewnymi względami. Jeśli chcesz mało hp to po cholerę zmieniać mechanikę? Nie lepiej system? |
![]() |
|
Mówiłem, że odrobina chęci wystarczy nawet jak się nie trawi hp'ków i systemu walki ![]() Grałem sesje w g'n'g, fajnie się gra tylko mg ma dużo roboty no i potwory są strasznie silne w tej opcji. Trzeba mieć wszystko dobrze 'obcykane' żeby gracze mogli cokolwiek zdziałać ![]() Osobiście wole przerabiać dnd za pomocą heroes of horror niż g'n'g. Mniej przy tym roboty. ![]() |
![]() |
|
u pełen respekt
http://www.crpg.rk.edu.pl/w/p/grim-n-gritty/ ciekawe jak sie sprawdza w praktyce ![]() testowaliscie te opcje i zasady ? |
![]() |
|
Dobra już nic nie piszę w tym temacie. |
![]() |
|
"Grimm & Gritty"
Nakładka do dd, która właśnie zmienia zasady dotyczące hp i walki. Myślę, że by ci się spodobała. ![]() |
![]() |
|
G'n'G nic mi nie mowi.
a co to oznacza? Powiem tam obcioł bym w D&D te Hp o jakies mniejsze liczny lub przyrosty tylko z kondycji. ![]() |
![]() |
|||||||||||||
Jestem z Kalisza tyle, że aktualnie w nim nie przebywam. DDki są dla mnie jednym z RPG'ów. Bez żadnej ideologii czy czegoś w tym stylu ![]()
Nikt się tu nie kłuci, wymieniamy tylko argumenty.
Ja nie twierdze, że nie jest. Jak to ktoś wcześniej napisał jest to system typowo mechaniczny, ale nie zmienia to faktu, że jest na tyle elastyczny by grać nie tylko w PG.
Mi też swego czasu przeszkadzały hp'ki ale przy odrobinie "chęci" dało się przyzwyczić. Odnośnie nielubienia PG w dnd: słyszałeś może o G'n'G? |
![]() |
|
dezmi daj mu spokój ![]() w koncu ktos kto sie tutaj kłoci . i czy to istotne czy jest z kalisza czy z innego pipidówka:) Ale własnie chodzi o czepianie ![]() Pierwsza sprawa ja nigdzie nie napisałem ze D&D nie gram bo sa jakies tam jakies mam do nich zastrzeżenia o których pisałem. i juz nawet tu nie pisze o kosciach jakimi rzuca sie w tym systemie w celu przeprowadzenia testu... jak widze k20 to mnie scina osobiscie. uważam ten system za legende RPG i tu szacunek dla systemu ale jak dlamnie (z mojego doświadczenia) jest systemem PG. i to tutaj widać w cholere (tak wiem Crystalikum to tez PG ale chociasz jest to tam jakos bzdetnie uzasadnione) Ja nie lubie PG i dlatego czepiam sie tu zastosowanej mechaniki. Dlamnie bohater powinien byc siwadomy ze jesli np dostanie widłami w bebechy to moze być Game over. i takowe systemy sa moimi ulubionymi. Dlamnie gracz powinie myslec o tym co robi . a nie patrzec na statsy. A w D&D na HP które sa tu ostro przegiete. Bo jesli zauważyłes tylko tego motywy systemowego sie czepiam. ![]() tam bohater pecznieje w HP jak pieknie namoczony ryż ![]() nawet jego zdolnosci tak szybciutko nie rosna jak te HP. |
![]() |
|
To było bardzo uprzejme z twojej strony drogi gościu wyjawić nam chociaż jedną ze swoich tajemnic i powiedzieć, że masz w pewien sposób coś wspólnego z Kaliszem ![]() ![]() |
![]() |
|||||||||||||||||||||
Owszem, jestem z Kalisza, a przynajmniej kiedys byłem
Grałem
Czy ja wiem, czy taki zajebisty? Jak się czepiasz to co się czepiasz??
Po pierwsze wiesz co miałem na myśli, po drugie w wielu przypadkach zdziwiłbyś się z tym parterem.
IMHO czepianie się na siłę.
(Patrz moje wczesniejsze wypowiedzi) W sumie się pod tym względem częściowo z tobą zgadzam. |
![]() |
|
co do go grania w te systemy o których wspomniałes grałes w nie??
co do przykładu zabicia 5 poziomowego wojownika... twoj opis to jeden zajebisty fuks ktory na dobra sprawe 1 poziomowy wojownik moze zabic w tym systemie smoka ![]() co w tedy jak walcze z kolesiem który 2 lata ćwiczy boks proste sprowadzam go do parteru gdzie nie ma zadnego uzytku z nauki która brał przez dwa lata ![]() Co do chęci o których pisałem to oznczala ze to wysiłek nie potrzebnie. generowany w celu poprawienia błedów których system o takim nakładzie i długiej tardycji powinnien juz sie wystrzec. A co do PG strikto ja ich nie lubie na ogladałem sie takich panow jak robili postacie zeby sie tłuc a na poziomie fabularnym seja klenkała bo nie było wnich tego czegos co w postaciach PG nie jest potrzebne .. nie niemowie o mysleniu. Ale o uczuciach głebszych uczuciach. PG patrzy na postać powiedzmy ze ma odpornosci na strach 30 (powiedzmy ze to wysoka cyferka) i podchodzi o obecnosci smoka jak do obecnosci jakiegos psa podwórkowego. ja wiem ze nie koles nie bedzie miął jakis minusów ze strachu ale to jest smok bydle wielkie które niszczy wioski miasta. I taki koles z PG bedzie miał ciezko zeby przejsc ze normalne granie. ale jak mowisz kazdy gra jak lubi ale nie ukłamójmy sie to nie jest Role play game tylko Roll play game ![]() |